Sunday, March 15, 2009

2009-03-15 Hårbollar

Jag var på kattutställning i Rissne idag och köpte en gummikarda.


"Vad har du för katt" frågade han i montern. "Burma" sa jag. "Lycka till" sa han och smålog Detsamma sa min syster. Som om denna karda inte skulle funka.. Hade testat en liknande hos Indianas matte och den funkade bra på iaf Indi. Så jag slog till. Och den är underbar!

Stampe hårar "massor" så kardan var till honom. Men de andra två hårade av sig lite också

Skillnad på päls? Jo..


En fråga till er som vet: Sliter en gummikarda på pälsen eller drar den bara av löst hår?
Ni som vill se bilder från dagens utställning som jag tagit, kan se här viewtopic.php?f=5&t=169484 . Vet inte om man måste logga in.. hoppas inte. Suuuperfina kissar iallafall!!

3 comments:

KARLAVAGNEN said...

Gummi karda sliter inte vad jag märkt på pälsen. Men så har jag ju en vanlig bonnkatt med ganska klen tillväxt av underull (eller hur man ska uttrycka saken) tack vare klimatet i kombination med att han är innekatt.

KARLAVAGNEN said...

Glöm vad jag sa igår! Inspirerad av vad du skrev så tog jag fram gummikardan och fick ihop en JÄTTESTOR a la Stampes päls-boll... Lycklig katt som knådade av lycka att få hjälp att bli av med päls.

Mia said...

Haha, ja man får med massor med hår med kardan. Mina hårar ändå inte så mkt (de saknar underull helt). Tänk om alla mina missar hade som Stellas päls, nada hår alls =D

Jag har bortat varje dag nu för kissarna spinner och åmar sig och gör kullerbytta för att det är så skönt. Den masserar samtidigt vilket verkar uppskattas.