Friday, March 13, 2009

2009-03-13 Idefix Lurifax

Idag var det sol och Stampe låg och njöt i soffan

Jag öppnade dörren lite på glänt till Idefix förtjusning

Kom och kolla! Ingen snö! Det är vååår!

Äsch din jäkel, det ligger ju massor med snö en meter bort!

Stampe och Stella satte sig i fönstret och surade istället


Men tråkmånsar, jag skojade ju bara...
.
Nä, sånt skojar man inte om. Här sitter jag tills det blir vår! Så det så!

.
När solen kommer fram blir missarna så sugna på att gå ut, men snön ligger runt dörren som ett elstängsel i hagen. Men snart kissarna, snart!

6 comments:

KARLAVAGNEN said...

Men åkte kragen på igen?

Anonymous said...

Vad fina de är! Roligt att Stella frisknar till så bra! Här är det blöt snö kvar, inget kul för små katt tassar...

Mia said...

Karlavagnen - nä detta var på dagen igår. Vi tog av kragen på kvällen sen =) Inläggen blev kanke i fel ordning ;)

Agnes - Ja det här härligt att det går bra nu! Snö är äckligt, då skakar man på tassen eller alla fyra. haha

KARLAVAGNEN said...

aha, hade inte druckit morgon kaffet när jag kommenterade. Gott att kragen är borta.

Anonymous said...

Vad roligt att du tyckte om min sida, jag har också lagt till din sida som favorit. Tea kommer från Velvetyhill (http://www.velvetyhill.com/)... Var ifrån kommer dina sötnosar?

Anonymous said...

Hihi :) Musse blev som tokig idag när solen sken som starkast. Sprang runt runt i rena lyckorus, och hittade på massa hyss :P