Tuesday, March 17, 2009

2009-03-17 Höga hopp

Jag har en kisse med spänst =)

Mina kissar har aldrig visat upp någon större smidighet eller spänst. Men Idefix chockade här om dagen med att sitta uppe på betongglaset till duschen och bröla. Han ville visa hur duktig han va haha. Jag har alltid varit fascinerad av katter som hoppar upp på dörrar från golvet så lite stolt blev jag. Men å andra sidan var detta bara ca 170 cm och han tog säkert sats från toan... men det låtsas vi inte om. ;-) Duktig Idefix!

6 comments:

KARLAVAGNEN said...

ha ha, kan kontra med en fyra månaders kattunge som klättrade upp (okay han klättrade) upp på en 2 meters madrass som stod upprätt mot väggen. Och la sig att sova. Fast han hoppade inte upp. Men visst är de otroliga när de vill.

Anonymous said...

Åas har jag en katt som vid tre månaders ålder tydligt insisterade på att han inte kunde hoppa så högt som upp i mitt knä om jag satt i en stol, utan var tvugen att klättra uppför mina bara ben. Än idag är han höjdrädd. :)

Hönsflocken said...

Jag har alltid tyckt att det är väldigt sött med en katt under taket. Vår kisse glider dock runt på golvet mest hela tiden. Ibland sitter hon tre meter uppe i ett träd förstås...

HANNA said...

Sötnos han är!

Du en fråga... Hur fungerar Calle cat kattsanden tycker du? jag funderar på att prova. Klumpar den bra? Luktar?

Hälsa kissarna!

Anonymous said...

min egen Gösta hoppar bara lite grann, och då mest långt, inte högt. Han har dock en förmåga att kunna ta sig högt upp, kläätrar på allt; folk, bokhyllor, stolar, skåp allt! Farmors katt tjocka Matild kan hoppa hon. Hon är en 'vildkatt' som blev omhändertagen av min farbror för snart tio års sedan och hon hoppar forfarande upp på hatthyllan och takhöga bokhyllor från sittande... Jag är imponerad av den lilla tjockisen.

Mia said...

Vad härligt att läsa om era katter! =D Matild(a?) lät ju vara en av de där katterna som man kliar sig i huvudet åt och undrar hur de gör.

hanna - Cal le cat funkar bra tycker jag. Det bästa är att den inte luktar! Den är lite trög på att suga upp så man får vänta lite med att ta klumpen. Detta leder också till att kisset hinner sippra ner lite i sanden så det behövs mkt sand i lådan (ca 8-10 cm), annars fastnar det i botten. Första påsen dammade inte alls, den andra påsen dammade lite granna. Men inte alls lika mkt som de andra sandsorter jag provat (pussy, everclan). Dock har jag köpt everclean (unscented och cedar) igen som jag ska ha nästa gång jag rengör. Har inte bestämt mig för vilken som är bäst. Tror jag kör varannan gång med EC och Callecat.
/Velpanna ;)