Thursday, February 12, 2009

2009-02-12 Stella hos veterinären

Idag var vi hos veterinären. Stella redo att åka



Veterinären klämde och kände genom Stella. Sen röntgades hon och det hade INTE spridit sig till lungorna! På tisdag ska vi operera bort kulan (och 2 tuttar?) och sen skicka den på analys. Veterinären sa att det är 80% risk att den är elak Men vi får se om ca 2 veckor kommer svaret. Stella var jätterädd idag hos veterinären. Hon brukar vara jätteglad och nyfiken och klampa runt på tangentbordet framför näsan på veterinären. Men idag ville hon inte ens komma ut ur buren. Jag fick hälla ut henne. Usch vad elak jag kände mig. =( Men nu är vi hemma och vi har festat med favoriten Whiskas fisk
Nu ligger hon i mitt knä och sussar

5 comments:

Anonymous said...

Åh vad skönt att höra! Stackars lilla gumman som var rädd. Vissa dagar är det inte så roligt hos vet. Hon kommer bli hur bra som helst!

KARLAVAGNEN said...

Håller tummarna! Väldigt hårt!

Anonymous said...

Hej min katt drabbades att juvercancer (bröstcancer) i slutet av förra året. Jag upptäckte ett förstorat bröst som även vätskade sig.Snabbt till veterinären, som röntgade lungor och lever för se ev. metastaser. I så fall skulle det vara kört. Men tack o lov så var allt OK. Min katt opererades och jag vårdade henne hemma med bl.a. penicillin. Hon har läkt jättefint och mår nu bra. Cancern var i stadiet "in situ", inga metastaser. Veterinären sa att jag måste hålla koll på hennes bröst, för det kan komma tillbaka. Jag hoppas allt gott för din katt.
Kattmamma

Anonymous said...

Åh, lilla stackaren. Skönt att det inte hade spridit sig i alla fall! Håller tummarna för att operationen går bra och att resultaten blir goda.

Anonymous said...

Här hålls tummar och tassar för Stella också. Inte roligt när de är sjuka!!