Thursday, February 12, 2009

2009-02-12 Ny kattsand

Nu när Lambi åkt hem igen så skulle jag ha storstädning på katt-toaletten. Lämpligt nog så stog den nya kattsanden utanför dörren. Eftersom jag inte är helt nöjd med Everclean så letar jag ständigt efter nåt nytt och bättre. Denna gång ska jag prova ett märke som heter Cal le cat. Kissarna hjälpte så klart till med städningen.

V a r j e gång jag ska rensa lådan så lägger sig Idefix på mattan och rullar runt. Idag var inget undantag.


Nyfikna missar när lådan står på tork.


In och ut, upp och ner ;)


Hallå! Det finns ingen sand här i matte!


Idefix fördriver tiden medan lådorna torkar genom att gnaga lite på kartongen som kattsanden kom i. Gott!


Sen var det dags att hälla i sanden. Idefix luktar lite skeptiskt...
.
Kolla, sanden är färgglad :D Kornen är runda och lite större än sand jag tidigare provat. Den dammade även minimalt när jag hällde upp den. Och vet ni vad - den luktade inget alls! Innan hade jag Everclean oparfymerad, men den luktar parfym ändå. Och Pussi stinker så fort man fått upp påsen. Matte är glatt överraskad!

.
Idefix däremot fortsätter att vara skeptisk. Han hängde så här på kanten och bara tittade hur länge som helst! Undrar vad han tänker.


Tillslut tröttnade jag på honom och satte på huven på lådan. Men han satt fortfarande kvar och bara tittade, hahaha!
.
Stella kom dock in på toan och kissade efter ett tag. Klumpen blev inte stenhård men jag hade fel spade. Min superduperspade jag tidigare skrev om har lite för smala springor så jag var tvungen att skaka den. Så då blev det lite smulor av sanden. Ska testa senare ikväll att rensa med den gamla spaden med större hål. Sanden rinner nog igenom rätt lätt utan mirakelspaden då sanden är formade som kulor.

4 comments:

Anonymous said...

Åh vad roligt att de hjälper till! Det gär mina katter med! Signe har Catsan som man köper i vanlig affär, den håller sig ren och fräsch i en vecka till en katt. Inga klumpar bara bajs som tas bort :)

KARLAVAGNEN said...

Hahahaha! Samma hemma hos mig. Å nu ännu värre med tre gäst katter plus Nisse!

Anonymous said...

hahaha, här brukar det mest vara så att när vi rensar lådan kommer musse och ska prompt göra sina behov mitt under rensningen :)

Lina said...

Jag utmanar DIG!

Utmaningen går ut på:
• Gå in i mappen Mina Bilder.
• Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen.
• Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den.
• Utmana sex andra personer och länka till dem.

För att se exempel gå in på min blogg..

Lycka till!