Saturday, February 14, 2009

2009-02-14 Oinbjudna gäster!

Vi har live-tv här hemma för katterna (ok matte och husse sitter också och stirrar på pippisarna varje dag). Massor med små- pippisar sitter och käkar frön utanför fönstret och framförallt Stampe brukar sitta långa stunder och kolla in när dom blir tjockare och tjockare.
.
Men idag upptäckte jag att vi har oinbjudna gäster! O_0
.
Gooooott med pippi-mat!


Det värsta var att den lilla gnagaren hämtade en kompis också!

.
Jag skulle gå ut med katterna med förhoppning om att de kunde jaga bort mössen. Men de frös om tassarna så de ville inte längre än till tröskeln... Tur att skatan kom och jagade bort de små. Jag vill inte ha möss kring mitt hus!
Ps. Okej då, det är råttor. Ännu äckligare! Ds

6 comments:

Kraxarna said...

Är du säker på att det är möss, jag tycker det liknar små råttor. Men jag är inte säker, det brukar jag vara i såna här sammanhang.

Förra vintern hade vi en liten mus som dinglade förbi i en kaprifolranka utanför köksfönstret på jakt efter fågelmaten, vi såg honom ofta också! Efter det började vi mata lite längre bort från köksfönstret ;)

Anonymous said...

Usch! Jag gillaar inte möss.

Men dina katter är väldigt söta :)

Mia said...

Kraxarna - jo det är säkert råttor. Vet inte vad som skiljer men dessa va så små, så då trodde jag det va möss.

Inger - ja, jag gillar min katter bättre också ;)

Anonymous said...

Möss har håriga svansar medans råttor har nakna svansar, tror jag... Så det är nog råttor.

Anonymous said...

Hihi, jag tyckte den lille rackaren var söt på första bilden! Men sen ändrade jag mig nog lite...

Mia said...

Haha, jo men dom är lite söta när jag tittar på bilderna nu. Men det var just i det ögonblicket först när jag såg dom som jag bara såg ett söndergnagt hus framför mig hahaha...