Thursday, April 05, 2012

2011-02-05 Semester

Rapport från moster:

Majsilojsan är på lyxsemester i Thailand och jag är på lyxsemester i Majsilojsans hus och tar hand om katterna :grin:

Det är rätt tydligt att Majsilojsan är världens bästa kattägare för katterna här hemma är vana vid god service och uppmärksamhet.. När jag kom hit satte sig Stampe och glodde ut torrfoderskålen som "Skynda dig kränga av dig skorna och fyll upp med mat i skålarna!" vilket jag gjorde. Sen innan jag fått av mig jackan satt Idefix på sitt älskade snöre och bräkte "Men kom nu dååå och lek med mig sega moster" så snabbt av med jackan och lek med snöret. Sen satte jag mig utmattad i soffan så kommer en liten pipis-Stella och åmar sig och bara är såå gosig "Men sitt inte bara där - gosa med mig dååå" vilket jag såklart inte kunde motstå :smile: Sen satt vi alla och mös i soffan och åt semla. Ska bli så mysigt att somna med dessa små inatt.

Stampe efter torrfoderätning. Han gillar att ligga på "rejäla" magar
Bild

Fixen vid leksnöret (han får ju aldrig nog!)
Bild

Stella smakar semla
Bild

No comments: