Saturday, December 19, 2009

2009-12-19 Nosbuffande katter

Jag har hjälpt min syster att flytta i helgen och umgåtts mycket med hennes katter. Hennes ena katt buffar väldigt mycket när han är gosig. Vet att andra katter jag mött ofta gör så också. Kom på idag att mina inte buffar.

När mina vill gosa så slänger de sig i knät istället med hela kroppen, de lixom välter. Men när jag klappar Idefix och Stampe på huvudet så buffar de i handen och Stella "buffar" i luften när hon vill att jag ska klappa henne.

Nos-buffar era katter?

3 comments:

KARLAVAGNEN said...

Buffar gör min bara som dina katter. Tror det kommer från när de var små (som allt annat). Hoppas att flytten gick bra!

illika said...

Min buffigaste katt ska nosbuffa på alla. Det är så hon hälsar. Ibland mosar hon nästan näsbenet på en, men det är bara kärlek, och så ska man gnugga nos i evigheter.

LindaoEbbaoPalten said...

Palten stångas. Rejält. Har man otur kan hennes ömhet resultera i fläskläpp.
Men mysigt är det!