Wednesday, February 18, 2009

2009-02-18 Dagen efter

Lite bilder på en nyhemkommen Stella. Stora glansiga pupiller.
Idefix blev rädd och höll sig på avstånd


Stampe tyckte tratten va lite läskig, men busade sen av sig rädslan genom att springa runt som en stucken gris


Vimmelkantig men ändå lite gosig



Senare på kvällen fick hon testa tröjan. Då blev hon lite gladare för då kom hon in i kartonghuset. Lite svårt med stor tratt.


Så kunde hon ligga ner på varma badrumsgolvet


Hon var instängd med oss inatt i sovrummet. Hon varvade mellan att ligga på värmedynan och mellan mina ben. Hon har inte legat långa stunder utan bökat mycket. Idag har hon sovit massor. Hon har varit helt slut. Så sitter hon bara och stirrar när hon är vaken. Men hon äter och dricker så hon är inte helt dålig iaf. Tror tratten gör henne deperimerad, men tröjan kan hon bara ha kortare stunder och när hon äter för hon slickar och drar i tröjan så den blir blöt och går igenom till såret. Just nu ligger hon i mitt knä med lilla tratten. Hon börjar så smått vänja sig vid tratten tror jag.

7 comments:

Anonymous said...

Åh vad fin och tapper hon är! Lilla gumman! Hur länge skall hon har tratten?

Mia said...

Stygnen ska bort om ca 10-12 dagar så hon kommer att få ha på sig den till dess. Grymt va =( Men ska testa med tröjan lite då och då för att se hur intresserad hon är av stygnen. Är hon som nu så blir det tratt. Men när det inte gör lika ont längre kanske det går bättre. Vi får se.

sockerdricka said...

Lilla tuttan, den skär i hjärtat när de ser sådär olyckliga och uppgivna ut! Men hon är ju jätteduktig tycker jag.. Och matte med! =)

HANNA said...

åh gumsan då. vad stark och duktig hon är. Hoppas hon känner sig piggare snart. kramar från oss.

Anonymous said...

Hej, det är viktigt att hon inte slickar på såret eller att tröjan blir genomblöt där. Min katt hade tratt och jag fick hjälpa henne att putsa sig. Jag kliade henne och härmade som hon brukar göra. Det blev avancerat, då hon slickade på mina fingrar och sedan strök jag dem över ansiktet och öronen, som hon brukar. Hon var jättenöjd.Får Stella antibiotika? Det fick min katt och blev lös i magen. Vid ett tillfälle fick jag bistå med lite imtimhygien. Stor kram till Stella.
Kattmamma

KARLAVAGNEN said...

Hoppas att Stella mår bättre nu. Stampes och Idefix reaktioner är ju lite likadant hur människor kan bete sig när de inte vet hur de ska hantera en medmänniska som har ont eller jobbigt. En del tar avstånd och en del blir äppelkäcka.

Anonymous said...

Skönt att hon äter och dricker och så i allafall, det är ju det viktigaste! Skönt att hon får lite paus från tratten ibland.