Tuesday, February 17, 2009

2009-02-17 Stella inne för operation

Imorse när jag vaknade så sprang Stella till matskålen. Medan jag gjorde kaffe satt hon och surade medan magen knorrade. Stackars liten var vrålhungrig. Men eftersom hon ska opereras idag har hon inte fått äta på 12 timmar.



Nu har jag iaf lämnat henne. Jag skulle ställa mig in på att hon får vara kvar över natten. =( Det brukar göra väldigt ont att operera bort juver så troligtvis stannar hon beroende på hur ont hon verkar ha. Beror lite på vad de hittar och hur mycket de opererar bort. 1-2 juver så kan hon få komma hem med smärtstillande. Behöver de operera bort mer så stannar hon tills hon börjar intressera sig för mat igen. Såret blir troligtvis väldigt stort. Ca 15 cm visade hon mellan fingrarna "Max så här så kan hon få komma hem".

Då är det bara att sitta och vänta då =(

5 comments:

KARLAVAGNEN said...

Åh, känner sympati!

Anonymous said...

Håller tummen för att allt kommer gå bra och att hon snart är hemma igen! *kram*

Frida said...

Det går nog jättebra! jag har varit med vid några juveroperationer av hundar och det har gått utmärkt, en gång var det en liten hund som fått hela ena sidan bortopererad året innan och nu skulle göra det igen. Det var helt groteskt mycket hud men det tänjer sig utmärkt och så. Hur som helst, jag tror det kommer gå jättebra för stella.

Anonymous said...

Åh det är inte lätt att ta bort maten! Hoppas hon mår bättre snart!

Anonymous said...

aww, stackars liten :(