Friday, November 14, 2008

2008-11-15 Ett fotoförsök

Jag skulle ta lite bilder på Idefix idag. Han är oftast mest sammarbetsvillig (läs mest lättlurad) av mina katter, men idag ville fjant-Stella vara i centrum. Jag tog först bilder på Idefix, men han såg antingen supersur ut eller som här, lite ledsen ut.


Stella kommer helt plötsligt traskande med bestämda steg framför Idefix.
"Jag ska inte störa, jag ska bara gå lite här.."
.
Och denna bild va ju inte heller så lyckad. En bild där det sniffas i rumpan var inte direkt vad jag var ute efter..
.
Men sen la sig Stella på lammskinnet. Tjihoo tänkte jag!


Men hon skulle ju såklart bara fjanta sig och åma sig på fällen..
.
.. och bita i lockarna

.
När hon började göra sina fulaste miner så gav jag upp.

.
Tååålamod är vad som krävs när man ska fota katter efter en bestämd idé.

6 comments:

KARLAVAGNEN said...

Jag garvar ihjäl mig! Så jag börjar hosta... Nisse stänger demonstrativt ögonen - vill inte vara med på bild. Precis som matte.

Anonymous said...

Åh vilka roliga bilder! Älskar sniffa i rumpan bilden! Katter är helt otriliga! Agnes

mooch said...

Hej Stampe, Stella och Idefix (och matte)!

Ni har blivit utmanade att berätta sju saker om er själva! Kika in på vår blogg! :)
Nospuss
//Zammy och Mille

Anonymous said...

Fula miner-bilder är rätt sllsynt dock tycker jag, så ett lysande nytt koncept. :D

Anonymous said...

Hahaha, ja tålamod krävs, helt klart... Men jag tycker det blev rätt härliga bilder ändå :)

HANNA said...

åh vilka fina bilder...Jag måste ha en Burma...