Monday, September 08, 2008

2008-09-08 Älskade Stella

Har börjat försöka ha lite mer ensamtid med Stella då jag märker att hon alltid låter Idefix komma i första hand, oavsett om det gäller lek, bus eller mat. Min älskade skrutta är så himla fin och jag tycker så synd om henne. Det känns som om hon så gärna vill gosa, men då Idefix kommer och tar för sig så backar hon.. precis som en mamma "ska" göra. Men vi hittar våra små stunder när Idefix och Stampe sover. Då sitter vi och myser och pratar och pussas.

Idag var hon med och målade naglarna
"Uss, inge gott matte"


Hon håller mig sällis i soffan... tills Idefix kommer


Ikväll när grabbarna-bus sov så hade vi vår stund i datarummet.








Hon är så himla mysig när hon väl kan släppa sin mammaroll :luv:

Ni som sparat en kattunge från er kull, hur har mamma eller kattgruppen reagerat? Slutade mamman nånsin vara mammig?

2 comments:

Anonymous said...

Stella är verkligen otroligt fin, även om jag inte kan rasen så bra. ;)

Vi behöll ju ena pojken ur kullen o i början var det så som du har det nu. Till slut blev mamman lite mer irriterad på sin son (dags att klippa bandet) och hon började tom fräsa åt honom.

I den vevan fick han flytta till min mamma ca 10 dagar och vi passade även på att byta p-piller. Det hjälpte + Feliway. Nu blir Sakhi 8 mån på fredag och det funkar rätt bra, ibland är han fortfarande för närgången dock. ;)

Överlag funkar det hela bra, känns bara lite tråkigt att behöva ha honan på p-piller men det är ju ett måste då jag har två fertila katter i huset.

Anonymous said...

Mimmi fick två söner, vi behöll Musse. Hon verkar inte ha några mammakänslor kvar what so ever. Efter att vi hade dem isär i ca 2 veckor när hon löpte och sen kastrerade dem så är de mest ovänner tyvärr :(