Tuesday, July 22, 2008

2008-07-23 När matte är borta ligger katten på...

.. mmm just det - där man inte FÅR vara! Ända stället här hemma där katterna inte får vara är på köksön, där spisen finns. Jag hörde husse ropa "Majsi, kom ner! Ta med kameran!". Halvvägs ner i trappen var jag ju tvungen att snabbt ta en bild :smile:
Bild

Sen satte jag på blixten.. Stella sket totalt i mig att jag kom fram som att hon VISST fick ligga där. :roll:
Bild

Sen sa jag "Stella, vart ligger duuu.." Då började hon åma sig och var så stolt över att göra fel
Bild

Bild

Bild

Bild

Tja, är man katt så kan man ju konsten att charma sig förbi alla utskällningar ;-)
.....................................

När jag ändå är i farten kan jag visa Stampes och Stellas nya halsband :-D De är i tyg och mkt skönare än de innan som var i skinn.

Stella fick ett gult som matchar hennes ögon
Bild

Så står det "Jag har rymt" och sen telenummer på insidan. Fult som attans att skriva på det fiiiina halsbandet. Men det är ju det halsbandet är till för.. om de rymmer
Bild

Stampe fick ett fint kamo som matchade hans päls
Bild

Han fick också lite bokstäver på sitt
Bild

Fina va? :-D

3 comments:

Anonymous said...

Vilka fina halsband dom har fått! Jag har beställt nya kattselar (finns på bild i min "blogg", på hemsidan). Dom är så sköna & smidiga att dom nog skulle kunna ha dom hela dagen. ;)

Sååå typiskt katt att göra som Stella gjorde. Du fick som vanligt en underbar bildserie. /Gunilla, www.deltaskatter.se

Mia said...

Tack! Jag ska försöka sy likadana halsband själv i andra färger också. Verkar inte så svårt :)

Anonymous said...

Otroligt fina halsband! Och jag måste bara påpeka att Stella är den sötaste kattflicka (alla kategorier) jag har sett :)