Monday, July 21, 2008

2008-07-22 Nytt klösträd!

Idag kom klösträdet och nu är det monterat och godkänt :grin: Här kommer lite bilder:
(glömde ställa om kameran så det är lite konstiga färger.. men ni ser nog ändå vad jag vill visa ;-) )

Vi monterade det på altanen för katterna var ute
Bild

Det var dock mycket mer spännande att strosa i trädgården :roll:
Bild

Men när trädet var färdigmonterat så var Idefix först med att testa utkiksplatsen
Bild

(ungefär här fick Stella en kattmynta-chock som jag antar att trädet är sprayat med och rymde ut och vi sprang efter som galningar runt huset efter henne)


När trädet satt på plats återtog Idefix sin paxade plats
Bild

Stella tycker det var helkul att det stod under trappen
Bild

Brottas lite om högsta platsen
Bild

Men klart man kan dela *tvätt*
Bild

Stampe som också testade översta hyllan men blev bortputtad fick nöja sig med mellanhyllan
Bild

"Här går det också fint att klösa" tröstade Stampe sig med
Bild

"Men hur tar jag mig ner?"
Bild

"Kanske så här om jag håller i mig med svansen.."
Bild

"Men guuud vilken mes!"
Bild

"Så här är MYCKET smartare att komma ner"

Bild

När killarna busade runt slappade Stella vidare högst upp i trädet
Bild

De har tokrejsat i trädet hela natten, speciellt Stella! Helt klart godkänt! :hi5:

3 comments:

Desirée said...

Vilka härliga katter du har!

Anonymous said...

Underbara bilder som vanligt på underbara katter och jag förstår att klätterträdet blev uppskattat! ;) /Gunilla, www.deltaskatter.se

Mia said...

cornelias cottage - jag kan bara hålla med ;)

gunilla - tack, trädet används flitigt varje dag. Mitt bästa köp hittills :D