Friday, May 30, 2008

2008-05-30 Stella är kastrerad!!

Stella kastrerades igår = no more Stellabebbar!

Eftersom jag uppfyllt mitt fodervärdsavtal så har Stella nu blivit kastrerad. Det känns synd men samtidigt skönt. Stella mådde inte direkt tipp topp av p-pillrena samt blev väldigt smal när hon löpte. Så vill jag ju inte att Stella ska ha det. Smajl
Så tror jag inte att jag skulle klara av att ha en eller fler kullar kattungar till. Man får sååå otroligt mkt kärlek men de tar väldigt mycket tid och energi också. En kastrerad Stella och härliga bebisminnen passar mig bra just nu.

Så här såg det ut på kastreringsdagen:

Stampe tog hand om bebisarna när Stella var borta


När Stella kom hem så provade hon olika liggplatser där hon kunde vila. Korgen i trädet låg hon och surade i ett tag


Men bäst är det hos bebisarna ändå




Bebisarna har varit jättefina mot Stella när hon kom hem igen (lite burrsvans dock innan de såg att det var Stella i den svarta läskiga klänningen). De busar inte med henne men vill gärna vara nära och pussar henne på nosen. Idag satt de lugnt och fint i fönstret tillsammans.


Stella njuter av värmen




Imses päls glänser otroligt mkt i solen


Och värmedyrkaren Indi njöt lika mkt han



Jag tror snittet läker fint. Här fins bild på såret: KLICK

7 comments:

Mia said...
This comment has been removed by the author.
KARLAVAGNEN said...

Ljuvliga bilder! Stampe är ju bara för underbar!

Mia said...

Tack! Visst är han go Stampen :-) Bättre plastpappa får man leta efter.

(Tog bort min kommentar överst och la in länken till kastreringsbilden i inlägget istället.)

KARLAVAGNEN said...

Hur går det med Idefix och hans ben?

Anonymous said...

Åh vad länge sen! Ni är så fina!!
Ligger hemma o är sjuk o roar mig genom att kolla igenom allt jag missat på bloggen. Fick tårar i ögonen vid flera filmer. Så underbara bilder! Du är så otroligt kreativ Mia! Saknar dig! Hälsa katterna, (Stampe lite extra;)
puss o kram
Karin

Anonymous said...

Nej men... inga flera söta burmabebbar. *snyft* Hoppas att Stella mår bra av kastreringen, var har du fått tag på den svarta klänningen till henne? Stampe är allt för go han, vad kul han ska ha haft med ungarna på slutet. :) /Gunilla, www.deltaskatter.se

Anonymous said...

Som utomstående hade man ju gärna sett fler Stellakullar som man kunnat gotta sig i via bild och text, men du som "inomstående" får det ju betydligt lugnare nu förstår jag :-) Måste vara roligt att det har gått så fantastiskt bra med den här kullen! Alla ungarna är ju såna pärlor.
Hälsningar Camilla