Thursday, March 27, 2008

2008-03-27 Gosiga Isfrun

Idag var min syster här (som vanligt) och Isfrun va sååå go! Hon ville bara gosa och när min syster plockade upp henne så somnade hon vid hennes hals Luv Hennes ben domnade bort för att hon inte ville röra sig så att Isfrun skulle vakna igen.


Visst ser hon lycklig ut Very Happy


Indiana får lite välling på sidan om för att komma ikapp sina syskon lite. Jag trycker ut en droppe i mynningen på sprutan så får han slicka i sig själv. Smaskigt tycker han!


Jag hällde upp lite på ett fat igår och då slickade han i sig alldeles själv. Duktiga killen!

9 comments:

Anonymous said...

Fantastiskt vackra katter, och jättefina bilder!! Du måste vara fotograf? Jättekul att se och läsa om födseln. Ursköna bilder på Stampes däcka-stil!
från en annan kattälskare, anna

KARLAVAGNEN said...

Nu har jag försökt att ta reda på om det finns Burma uppfödare i Spanien, men om jag kollar på utländska sidor så finner jag bara en långhårig variant?

Anonymous said...

Titta så gosigt dom har det! :) Jag är ganska så avundsjuk på din syster som kan vara där o gosa titt som tätt. :D Vad duktig Indiana har blivit, snart kommer han ikapp resten av kullen - är alla tingade nu? /Gunilla, www.deltaskatter.se

Unknown said...

Karlavagnen - Jag googlade och hittade en burmauppfödare i Spanien -> http://www.bellabonny.com/

Unknown said...

Anna - Tack så mycket! Jo, jag jobbar delvis som fotograf.

Gunilla - Indiana tycker vällingen är jättegod. Imorse så käkade han 5 eller 6 sprutor med välling O_o Att dricka från fatet vill han bara ibland. Och de andra gallskriker när man sätter dem vid fatet hahaha. Imse ska till Polen, Indiana och Idefix ska en familja titta på, Ida ska en tjej titta på och Isfrun kommer antagligen bli foderkatt.. kanske hos en från forumet ;-) Ingen är "tingad" men alla har intressenter.

Anonymous said...

Av en slump råkade jag på SKS hitta tråden där du berättar om Stellas dräktighet och födsel och nu är jag helt fast i hur det hela utvecklar sig! Och nu upptäckte jag fotobloggen och har lagt den som favorit, fotona är underbara! /Hälsbingar Camilla

Anonymous said...

Nu har jag tittat igenom i stort sett hela bloggen, jag blev nyfiken på vad Stampe hade för roll i det hela nämligen, och vilken fin (men lite tveksam!) styvpappa han verkar vara! :) Bloggen är rena bilderboken för kattälskare. Och rena rama reklamfoldern för Burma! Man vill ha!
/Hälsningar Camilla

KARLAVAGNEN said...

Vill ha var ordet! Indiana och Idefix kunde gärna få bli Madrid bor... Fått upp ögonen för denna kattras. Tack för länken! Trevlig helg!

Mia said...

Camilla - vad roligt at du gillar min blogg! Ja, Stampes roll är att vara lekfarbror. Han är lite otålig för han vill leka NU och inte vänta hundratusen år..