Thursday, January 24, 2008

2008-01-24 Ny bolåda!

Jag har gjort en ny bolåda. Jag läste att honan bör kunna sträcka ut sig i sin bolåda och min förra var nog på gränsen till liten i så fall. Nu har jag tejpat ihop två flyttkartonger och sedan klätt in dem.

Med lock över hela


Lock över halva


Utan lock


Jag har även skurit ut en smal skåra så att sladden till värmedynan kan nå ut till eluttaget också.



Både Stampe och Stella har legat där inne, men mest Stampe (såklart). Vi får se om den accepteras helt av Stella när det blir dags.. om det blir dags.

6 comments:

Kraxarna said...

Jösses så kreativt och snyggt! De måste älska den.

Mia said...

Tack! Stampe gillar att sitta där inne, men Stella vill bara vara där ibland. Senaste användningsområdet är "ta-sats-för-ett-jätte-hopp-och-landa-på-Stampe". Hon har inte insett hur lugnt och mysigt och mörkt och underbart det är där inne än :P

Anonymous said...

Åh vilken fin bolåda. Smart att bygga ihop två lådor då kan den även funka som hage när de små blir lite rörligare.

Gillar dina bilder också! Jättefina! Jag hamnade på din sida när jag sökte efter tips på objektiv till min systemkamera ;o))

Nu vet jag vad jag ska önska mig i 40-årspresent.

Lycka till med kommande kull!

/Yvonne
www.catimon.com

Anonymous said...

Supersnygg bolåda och den måste ju funka jättebra som lekhage sen också. :)

Jag håller tummen för att Stella är dräktig så att ni också snart får en kull att njuta av. Sitter med "min" kull, snart 2 veckor och njuter.

/Gunilla
www.deltaskatter.se

Mia said...

Yvonne - Tack! Vad kul att du gillar mina bilder! Är det Canons 50mm du vill ha? Det är grymt - love it!

Gunilla - Tack! Ja, jag tänkte ha den som hage också.. tills de kan klätrra över. Tack för tumhållningen, jag börjar hoppas lite i smyg nu. Hon har blivit en riktig tjockis. Tittade på din hemsida. Sibbar är såå fina och dina var ju långt ifrån ett undantag ;-)

/Mia

SiriOBlueberry said...
This comment has been removed by the author.