Thursday, April 05, 2012

2011-03-19 Stampe sjuk

Stampe ligger inlagd på Bagarmossens djursjukhus :-(

Han började spy imorse vilket han kan göra ibland men han blev bara sämre och sämre och slutade inte hulka. Han såg allt klenare ut och blinkhinnorna framme och låg med tungan ut :-( Ganska snabbt märkte jag att nu måste vi åka in med honom och efter 15 min var vi på Bagis. Veterinär klämde på honom inne i receptionen för en akutbedömning, hon konstaterade att han mådde dåligt men att det inte var så akut att han skulle dö, så vi satte oss i väntrummet. Sen fick vi komma in och prata och veterinären klämde på honom igen. Då började han låta konstigt. Det lixom kluckade när han handades. In på röntgen vilket han HATADE :-( Han både kissade och bajsade på sig när vi drog i honom och försökte få honom stilla när de skulle röntga. :cry:

Lungorna såg inte bra ut utan det var lite "dimmigt". Veterinären trodde lunginflammation. Att det var det som kluckade lite. Vi beslöt att lägga in honom för dropp och dropp-antibiotika och vad det nu va.. Han skulle få en egen avskild bur om det var nåt smittsamt. Sista vi gjorde var att ta blodprov och det var det hemskaste jag varit med om. Stackars Stampe :cry: Han skrek och han slingrade sig och kanylen åkte ur så det rann blod :cry: Jag höll hans huvud och storgrinade och min sambo höll i kroppen och toksvettades. Fy..

Vilket födelsedagsfirande :cry: Han fyllde 6 år igår min lilla skatt. Hoppas han klarar sig..

No comments: