Friday, October 02, 2009

2009-10-02 VAD hände!!?!?

Jag satt på övervåningen och plötsligt hörde jag kattvrål och morr så det ekade i huset. Har aldrig hört på maken - ett riktigt kattbråk. Jag och sambon sprang ner och ut i kattgården där Stella och Idefix var (stampe sprang fram o tillbaka i köket med burrsvans). När vi springer ut till dörren så rusar Stella och Idefix in och vrålar och slåss och morrar och flyger på varandra om vartannat!! :shock: :shock: Jag tar Stella och slänger in henne i badrummet vilket hon vägarar, utan hon vill bara in till Idefix igen och slå ihäl honom! :shock: Jag grabbar tag i ålen iaf och mina armar blir sönderklösta :-( Lyckas stänga dörren. Tar upp Idefix och kollar honom. Han är jätterädd men lugn och vill bli klappad. Han är oskadd förutom lite tussar som flygit. Stängde in Idefix och Stampe så jag kunde ta med Stella upp på kontoret där hon är tryggast. Nu sitter vi här inne kickan och jag. Hon är lite orolig men gosig och snäll. VAD HÄNDE!? :shock:

Vi tror att det måste ha varit nån grannkatt som kommit förbi och Stella fick spel som vanligt när hon ser okända katter. Idefix måste ha trängt henne eller nåt (som vanligt) som då fick Stella att ge sig på honom då han va närmast. Dörren till kattgården är stängd nu och jag vet inte hur jag ska sammanföra dom igen. Tänkte iaf att Stella skulle få lugna ner sig lite.

Hann tänka tusen tankar som att Stella fått en knäpp och aldrig kommer bli normal och att jag måste omplacera henne som ensamkatt eller avliva henne. :cry: 8-[

2 comments:

KARLAVAGNEN said...

Nä, nu får du lugna dig. De blev nog bara uppskrämda av något precis som du sa. Hon hade ett latinskt moment helt enkelt!

Bra att det är lugna gatan igen!

Mia said...

Vadå jag? Uppjagad? Hahaha!