Saturday, June 06, 2009

2009-06-06 Kattväska

Hmm.. funderar på att köpa någon ny väska nu inför sommaren. Jag har en hård transportbur som 2 katter ligger bra i, 3 st kan få plats för en kortare resa. Men nu är jag ute efter en väska för 1 katt. Tex om man ska ta med enbart Stella ner till vattnet för promenad eller om vi alla 3 ska åka någonstans. Problemet är bara att hitta en snygg i bra kvalitet som inte är svindyr.

Jag har fått tips om denna från doggie. Den gillar jag mycket och verkar vara i bra kvalitet. Kostar dock 1295:-



Men fick sen tips om DENNA "kopia" för 99:- från ellos. Ser ut att vara en sladdrig variant. Men kolla priset! 99:-! Kanske man ska köpa en sån som reservväska. Frågan är bara hur bra den eg håller. Vore hemskt om katten föll rakt igenom golvet.
Har ni nåt tips på snygg väska i bra kvalitet?

3 comments:

KARLAVAGNEN said...

Köpte nyligen en Sherpa de luxe för 800 pix. Fast jag ska ju ha den till katten på ev. flygresor så lite andra krav.

Bara de inte kan trasa sönder nätet så blir det bra. Om den är välsydd etc.

Du, varför har Stella fortsatt krage?

Lina said...

för 99:- är det då värt ett försök. Testa tycker Dino och Fläckis

Linda - ehtela.com said...

vi köpte 2 st till våra katter på Rusta för 149 kr styck för några veckor sedan. har hållt bra hittills :) ska nog krävas rätt mkt för att de ska gå sönder ändå, även de billigare.