Friday, April 10, 2009

2009-04-10 Vårpromenad

Idefix myser på mattan i vårsolen
Bild

Stampe tvättar sin lilla tass i värmen
Bild

"Psst, Stampe! Ska vi gå ut?"
Bild

Japp! Uppställning!
Bild

Stella var först ut trots sist i kön
Bild

"Kom då fjantar!"
Bild

"Hej, mami"
Bild

Stella promenderade iväg på egen hand...
Bild

... medan Idefix gnagde på kompostgallret
Bild

Idefix sniffade lite pinne...
Bild

... och besteg världens svåraste sten :roll:
Bild

"Undrar hur jag kunde få en sån osmidig son..." :-k
Bild

Men upp kom Idefix tillslut :hi5:
Bild

Stampe satt och pep på altanen
Bild

Men vågade gå lite när jag ropade på honom...
Bild

... men inte så långt "Piiiiiiiiiiiip"
Bild

Medan de andra killarna töntade sig så hjälpte Stella husse att vakta bilmattorna.
Bild

Sen satt hon och spanade på småfåglarna i buskarna på baksidan.
Bild

En "riktig" katt har jag iaf ;-)

5 comments:

Linda - ehtela.com said...

Haha :) våra kissar har också fått vara ute lite, var på landet idag och igår och då fick de sträcka ut :)

Tina said...

Va dina katter är fina!!! Önskar mina katter också skulle vara nyfikna på naturen utomhus, idag är det mest skrämmande.

Marika said...

Vilka otroligt coola katter :)

HANNA said...

Hej Mia!

Vet du vad som har hänt med kattforumet? Min webbläsare säger att den inte kan hitta dit. Har försökt i flera dagar nu. :/

Mia said...

Tack för era fina kommentarer!

Hanna - jag vet inte. Har försökt gå in i flera dagar jag också. Abstinens ;) Tror det är nåt serverfel.