Friday, March 20, 2009

2009-03-20 Kattfototävling mars

Nu är det dags att vara med i kattfototävling igen! Men vet inte vilken bild jag ska skicka in. Vilken tycker du? Temat är "Mitt bästa gömställe"

1. Idefix ligger nog i topp på bästa gömstället. Denna gillar jag bäst men bilden har jag visat förr så det kanske inte är så kul för de som röstar?


2. Imse gömmer sig bakom en fot för att snart hoppa på syskonen för brottningsmatch. Gillar motsatserna liten - stor. Bilden får inte vara svart/vit och kommer inte göra sig lika bra i färg.


3. Indiana trasslar in sig i håret. Ingen kan väl leta efter honom där? Gillar bilden då den visar på hur galna burmaungar kan vara. Denna bild får inte heller vara svart/vit och jag tror att originalet är helt orange (trä) i bakgrunden vilket gör att man inte får samma fokus på lilla hårlusen.


Jag har inte fotat nån ny bild. Men jag har försök! Mina kissar gömmer sig aldrig även om ja försökt få dom att krypa in i saker för att få till en bild. Så det blir en av dessa gamla.

Jag ska skicka in ikväll 20/3 senast kl 23,59. Tyck till om ni vill =)

4 comments:

Anonymous said...

Alla tre är underbara! men jag gillar särskilt den sista med Indiana i håret, vilken skön nästan lite arg blick! Och han ser så pytteliten ut där i stora hårsvallet. Kanske kan du få till färgen så det funkar?

mvh anna

KARLAVAGNEN said...

ETTAN!!!!!!

Anonymous said...

Det verkar som den först bilden gör sig bäst i tävlingen med tanke på att dom måste vara i färg, men jag bara älskar det sista bilden!!!

Mia said...

Tack för era kommentarer! Jag skickade tillsist in den första bilden. Jag försökte fixa till den sista bilden men det blev inte alls lika bra i färg.. tyvärr. För som sv/v är den jättehärlig! Det var inte trä i bakgrunden, det var knallgrönt hahaha. Så det blev lite tokigt. Vi får se hur det går.