Wednesday, January 28, 2009

2009-01-28 Kattsands-spaden med stort K

Jag måste få tips om min underbara spade till att rensa i kattsanden. Idag fick jag reda på vad det var för märke. Den heter Litter Lifter och ser ut så här


Den gör rensandet busenkelt och framför allt blixtsnabbt! Sanden bara rinner genom "silen" utan att man behöver skaka eller liknande. Jag har kattsandsmärket Everclean, den som är finkornig, och det funkar utmärkt! Pussi compact funkar också bra. När katterna bodde i gästhuset på nyårsnatten så hade jag min gamla låda och spade där. När jag skulle rensa dagen efter så märkte jag den enorma skillnaden! Sanden rann ju inte igenom på den gamla spaden utan jag fick skaka och då dammade det och... ja usch, vilken skillnad! Den går även bra att använda om en kissklump fastnat i botten. Den tar med sig alla små "smulor". Litter Lifter får 5 av 5 från mig. Den kostar 100:- vilket man kan tycka är hutlöst dyrt för en spade, men den är värd alla sina kronor! Nästan samma upplevelse som när jag började med peewee. Jag köpte min på en kattutställning, men finns att köpa på nätet också.

4 comments:

mooch said...

Jag sällar mig också till Litter Lifter kören. Vilken skillnad det är i förhållande till en vanlig spade!! Vi är också helnöjda med våran.

HANNA said...

åh nu måste jag ju också ha en!

KARLAVAGNEN said...

Suck, nu blir jag nyfiken... Detta är som att ha barn tror jag... Mitt liv är förändrat.

Mia said...

mooch - ja! visst är den toppen!

Hanna - det är verkligen värt pengarna!

Karlavagnen - haha, visst är det så! ;)