Saturday, December 27, 2008

2008-12-28 Idefix är dålig

Idefix är dålig :(

Första gången han är riktigt hängig. Såg på honom ikväll att nåt inte stod rätt till. Han ville inget, bara satt still. Tog fram favvorvippan för att se hur dålig han var, och den brydde han sig inte alls om = mkt dålig. Sen fick han ruggig päls, ville inte sitta i knät och gick undan och pep ynkligt. Sen spydde han, diarré och sen spya igen. Inget konstigt kom ut iaf. Undrar vad som är fel på lille missen. Stampe och Stella märker att nåt är fel och kommer fram och nosar på honom och försöker leka med honom.

Nu har han iaf fått lite ro och ligger på en kudde mellan mina fötter och sussar. Han var så kall om öronen så han fick en vetekudde. Det gillade han, annars gillar han det inte. Jag kan inte sova nu.. Min lilla plutt :(

5 comments:

HANNA said...

Men lilla idefix då... =( Hoppas att han blir bra snart och att ni kommer på vad som är fel.

Varma krya på dig-kramar från oss.

Kraxarna said...

Stackars lilla kissen! Jag hoppas han blir frisk och glad snart

Anonymous said...

Stackars lille Idefix...hoppas att han blir bra igen. Man blir så orolig när ens lilla kisse inte mår bra, jag vet.
Krya på dig Idefix.
/Carina

Anonymous said...

Fy vad jobbigt, hur mår han nu? Har du ringt veterinär, vad säger h*n? Hoppas det bara var något tillfälligt.

Mia said...

Tack för era fina ord!