Tuesday, November 18, 2008

2008-11-18 Sju saker om oss

Vi har blivit utmanade av ”Katten oxå” och ”Luddrumpan och Gosnosen”. Det går ut på att berätta 7 saker om sig själv, både alldagliga och knäppa. Så här får ni veta lite mer saker om oss:

1. Stella blir helt till sig av män i 50-årsåldern och av barn i dagisålder. Hon åmar sig, trycker sitt huvud i deras hand och gör sig till som hon annars aldrig beter sig

2. Stampe är väldigt snäll och tar mycket ”stryk” från Stella och Idefix. Men inte när det gäller hans torrfoder. Den försvarar han med sitt liv. Jag har två torrfoderskålar bredvid varandra och Idefix får INTE äta samtidigt ur den andra skålen. Han stirrar ut Idefix och när Idefix kommer närmare så trycker han ner Idefix huvud i maten med tassen. ”Så går det när du tar mitt torrfoder!”

3. Stella är en sällskapskissare. Varje gång jag går på toaletten så kommer hon också med in och kissar.

4. Stampe älskar kartonger. Han kan sitta rakt upp och ner i en kartong i flera timmar.

5. Idefix 8 månader försöker fortfarande tutta på Stella. Ibland, men sällan, får han det. Då vibrerar hela huset så mkt han spinner.

6. Stella kan bara slappna av och gosa i knät när jag sitter i datarummet på övervåningen. Nån enstaka gång har hon lagt sig i mitt knä när jag sitter i soffan. Tror hon gillar små rum. I vardagsrummet är det öppen planlösning mot köket och fönster längs hela sidan. Tror hon känner sig lite osäker där. Speciellt då hon vet att andra katter stryker runt huset som hon måste försvara oss andra mot.

7. Stampe är busigast av alla tre. Idefix är lekfull men Stampe, han är verkligen busig.

2 comments:

Anonymous said...

Åv vilken härlig läsning. Skrattar mest åt att trycka ner Idefix i matskålen. Det är markering det!

Anonymous said...

Haha, trycka ner stackars Idefix i matskålen! Underbar läsning!!! ;-)