Sunday, August 10, 2008

2008-08-10 Kliar i tänderna

Idefix har börjat bitas på lite konstiga ställen. Typ i knät och i tutten :roll: :smile: Misstänkte att han nog börjar byta tänder nu. Och igår så hittade jag mycket riktigt en tand i sängen. Kollade i hans mun och han har nu tappat de två nedre hörntänderna. Jag har plockat fram lite kartonger m.m. som han kan få bita i när det kliar/svider i munnen. Han äter också mkt hellre blötmat nu, kanske beror på att han har ont i munnen.

Bild

Bild

Han börjar bli stor killen. Snart ryker kulorna också
:lol:

6 comments:

KARLAVAGNEN said...

Åååh!

Anonymous said...

Nämen, vilken söt liten varulv ;-)

Kraxarna said...

hahaha det blir till att se fram emot framtiden hör jag. Inga farliga tänder och ingen manlighet ;)

Anonymous said...

Hallå!!
Så himla fina bilder du har på dina burmor. Tittade på hemmagjorda klätterträd häromdagen och såg ett fint vitt med en söt korg. stilrent och fint. Sen hittade jag din blogg idag och så såg jag ju att det var DITT klätterträd. Haha! Jättefint! Har du målat hela kalaset vitt? Behöver man ha något rep virat runt stammarna som katterna kan klättra upp i eller tar de sig upp ändå?

och sen den viktigaste frågan av allt. vart köper du ditt Cat's Best Öko-plus??? Jag hittar det ingenstans men vill verkligen verkligen prova!

MVH

Hanna (ingenspamtack@hotmail.com)

Anonymous said...

Så det är dags nu =)
Vilka finfina tänder han kommer få som han kan nafsa kärleksfullt med ^^

Underbara bilder som vanligt!
(Är inte alls avundsjuk, hehe)

Hälsningar
Carramaena/Sara
asaralm.blogg.se

Mia said...

Tack för era kommentarer! Tänderna byts fortfarande ut.. han har dubbla hörntänder på ena sidan. Han ylar rätt mkt nu så jag har pratat med en hemveterinär som kommer hit i slutet på månaden. Skönt att kunna ta hit veterinären för jag ska även vaccinera Stampen och Stellas.

Hanna - Vad kul att du gillar mitt träd. Jag har dock inte tagit hit det efter flytten än. Vet inte riktigt vart det ska stå. I sovrummet kanske. Har funderat också på att kanske sälja det.. men tror inte det för jag älskar det trädet. Öko-plus köpte jag på CATS & DOGS i Tallkrogen (cats & dogs i älvsjö hade det inte). 99:- för 10 kg. Det funkar jättebra! Luktar ingenting, men det hamnar en del utanför även om jag har låda med huv. Dock stannar det i badrummet. Klumparna blir heller inte stenhårda tyvärr, men man kan kasta bajset rakt i toan (och ibland kisset då matte är lat) - och det väger verkligen upp det! Och det viktigaste = katterna älskar det! De gräver fortfarande som små jordekorrar ;-)