Wednesday, August 06, 2008

2008-08-06 Idefix stannar!!!

Tjihooooooooooo!!! Så här glad är jag nu -> :happy:
Idefix stannar hos oss! Familjen som skulle ha honom är tillbaka från semestern och de sa att de nog ville ha en kattunge och att de inte vet när Valli (deras andra katt) blir frisk. Så nu är det spikat! Burmafamiljen består nu mer av Stampe, Stella och Idefix :grin:

Klart Idden ska få visa upp sin kattungetid här också precis som syskonen, så här kommer lite (massa) bilder:

Idefix var nr 4 av 5 och kom ut m baken först, desutom var han störst. Inte kul tyckte Stella :wait:
Bild

2 dagar
Bild

1 vecka och ungefär här konstaterade vi att han var en han och inte en hon.. :roll:
Bild

Bild

Redan nu var en helt avslappnad kisse som älskade att ligga på rygg
Bild

Han fick även vara med på vykort som påskkyckling :grin:
Bild

2 veckor
Bild

3 veckor och nyfiken i en strut
Bild

Idefix och Indi myser
Bild

4 veckor
Bild

5 veckor
Bild

6 veckor och står mer och mer ut som kullens myskille
Bild

7 veckor och älskar leksakslådan
Bild

8 veckor och han kunde sitta lääänge och leka med sitt sugrör för sig själv :smile:
Bild

9 veckor och han börjar få sin härliga bärnstensögonfärg
Bild

Lelös kille :luv:
Bild

Bild

10 veckor
Bild

11 veckor
Bild

12 veckor
Bild

14 veckor
Bild

.. ääääälskar humlor och har blivit stucket 2 ggr i sommar


Idag ser han ut så här och nya favoritplatsen är i korgen bredvid min dator
Bild

Tänkte skriva "välkommen hem Idefix"... men han är ju redan hemma :luv:

Jag är obeskrivligt glad! Tänk att få ha kvar en liten bebis som man själv har förlöst.. Som jag har haft ångest den senaste tiden för att jag ska lämna ifrån mig honom. Det har riktigt värkt i hjärtat när han ligger totalt avslappnad i min famn och myser med ögonen mot mig. Men nu.. nu stannar han hos mig!

:love: :love: :love: :love:

2 comments:

Anonymous said...

Grattis!
Vad kul att allting ordnade sig så att Idefix får stanna hos dig!

Ville bara säga att dina bildtrådar på kattforum.se om dina ljuvliga burmor har verkligen fått upp mina ögon för denna härliga ras! Någon gång i framtiden kanske det blir en liten burma... Vem vet =)

Ska också passa på att berömma dig för alla fina bilder! De är jättevackra och framhäver verkligen katterna!

Ha det bra!
/Sara (Carramaena på kattforum.se)

Anonymous said...

Lilla pyret :) Likadant var det med Musse. Vi hittade en famlij som tog hand om honom när han var gammal nog, och både jag och min sambo saknade honom så hjärtat värkte. Sen upptäcktes det att en i hans nya familj var allergisk så vi fick tillbaka honom. Vi var också överlyckliga :)