Friday, May 23, 2008

2008-05-23 Stackars lilla Idefix

Idefix har gjort illa benet. Vet inte vad som hänt men helt plötsligt satt han under bordet och pep. När jag lyfte upp honom så skreeek han. Jag avvaktade ett dygn för att se om han blev bättre, men han var bara trött och skrek fortfarande när jag tog i hans ben. Hans ankel är svullen. Igår var Idefix hos veterinären. Han blev poppis hos tjejerna i receptionen som kallade på sina kollegor för att de skulle få se hur söt han var. De trodde iaf inte att det var brutet. Men det var svullet och han var trött och slö. Stackarn, han skakade och pep när de klämde på benet. Men han var så duktig och satt stilla i min famn hela tiden. När veterinären gick ut och skulle skriva recept så låg han i min famn och myste lite. Skakningarna försvann succesivt och sen somnade han. Nu ska han få äta äcklig antibiotika i 10 dagar. Hoppas det blir bättre för annars får vi åka in igen och röntga.

När vi kom hem så kom Ida och Imse in i buren och tröstade Luv
Idefix längst fram


Idag
fick han smaka på sin medicin och fyyy vad han tyckte det var äckligt. "Förmedicinen" fick han panik av för att det var så äckligt.. riktig panik. Virade in honom i handduken när jag skulle spruta in medicinen men det var ändå svårt att hålla fast honom. Och flaskan är så stooor, nästan större än honom själv Smile

2 comments:

Anonymous said...

Stackars lilla Idefix!! :( Hoppas att ni får i honom medicinen ganska lätt i alla fall. Himlars vad stora dom är nu!! Krama o pussa honom från mig/Gunilla. Gunilla, www.deltaskatter.se

Mia said...

Jo, det går ganska bra med medicinen. Huvudmedicinen kan jag spruta in utan att jag virar in honom i en handdik. Men den där pre-medicinen är fasans äcklig.

Visst är dom stooora!! Pussar har de fått nu! :-D