Saturday, March 01, 2008

2008-03-01 Sista veckan är här!!

Dag 58 och Stellas viktökning har passerat 1 kg. Hon har inte mkt fett på kroppen så man känner varje bebis tydligt bara när man stryker handen över magen (tror det blir fyra trots allt... eller 5... eller 6.. eller 4). Magen spricker nog snart. Fast hon tycker nog inte att det är så farligt för hon springer runt och leker med Stampe just nu.

Jag förbereder mig så mkt jag kan. Läser samma texter om och om igen, har köpt in det mesta och sitter och kollar på förlossningar på youtube. Höll dock på att svimma när jag tittade på den första filmen Rolling Eyes. Tycker jag kan "allt" i teorin men kommer bli hel-hispig när det väl händer. Kommer få black out
och bli hel-apatisk. Men jag har förvarnat min uppfödare hur jag kommer att bli.. Min syster vet ju hur knäpp jag blir vid stressade situationer så jag har back-up.

Min fina tjock-katt Luv

3 comments:

Kraxarna said...

Så söt hon är! Men oj vilken tjockis, hoppas förlossningen ska gå bra.

Anonymous said...

Oj, vilken stor mage hon fick på bilden. Där ser det ut att rymmas många kattungar. ;) Ska bli så kul att se kattungarna sen, jag håller tummen för att allt kommer gå bra. Du har väl kollat upp vet. som har jour? Av någon anledning så föds dom ju ofta på sent på kvällen/natten. ;) Lycka till både till dig och till Stella/
Gunilla, www.deltaskatter.se

Mia said...

Ja hennes mage bara växer och växer! Hoppas att allt ska gå bra, men jag läser ju om så mkt hemska saker så att jag nästan förväntar mig att nåt ska gå fel. Jag bor ganska nära Bagarmossen och de har ju akutmottagning dygnet runt så tanken är att vi åker dit vid komplikationer. Men hoppas innerligt att det ska gå bra. Tack för omtanken!